Yhteispalvelupiste = Asiointipiste

Yhteispalvelupisteen nimi muuttuu 1.6.2018 mennessä Asiointipisteeksi. Palvelut säilyvät, mutta sininen klemmarilogo muuttuu avainlogoksi.

Asiointipisteen palvelu / Yhteispalvelu on tapa tarjota julkishallinnon ja muita palveluja keskitetysti yhdestä paikasta. Kuortaneen asiointipisteessä on tarjolla Kelan ja TE-toimiston avustavia asiakaspalvelutehtäviä.

Aukioloajat:

ma-pe 9-15

Yhteystiedot:

Keskustie 52
63100 KUORTANE
puh. 06-2525 2000
kuortaneen.kunta(at)kuortane.fi

KELAN PALVELUT

Avustavat asiakaspalvelutehtävät:

  • neuvonta (mm. hakemuksen täyttö, etuuksista ja hakuajoista kertominen yleisellä tasolla)
  • hakemuksen, liitteen tai muun asiakirjan vastaanottaminen, pois lukien työeläkehakemukset ja työeläkejärjestelmän kuntoutushakemukset
  • esitteen/lomakeen/palautuskuoren yms. Kelan materiaalin antaminen
  • Kelan verkkopalveluiden käyttöön opastaminen
  • ajanvaraus Kelan puhelinajanvarauspalveluun tai tapaamiseen
  • Kelan etäpalvelutilanteen valmistelut ja palvelutilanteessa tukeminen tarvittaessa
  • Kelan asiakaspalautteen vastaanottaminen ja kirjaaminen
  • muu asiakkaan palvelutilanne Kela-asioissa

Lisätietoa Kelan palveluista www.kela.fi

ETÄPALVELUYHTEYS / VIDEONEUVOTTELUMAHDOLLISUUS

Etäpalvelu on helppo tapa asioida. Etäpalvelu täydentää Asiointipisteen palvelutarjontaa antamalla sinulle mahdollisuuden asioida luottamuksellisesti viranomaisen asiantuntijan kanssa kuvallisen verkkoyhteyden avulla.

Etäpalvelun tietokone on erillisessä huoneessa, jossa ajanvarauksella voit Lync-palvelun kautta asioida tarvitsemasi viranomaisen asiantuntijan kanssa.

Sinulta ei vaadita tietoteknistä osaamista, sillä palveluneuvoja avaa etäpalveluyhteyden puolestasi. Etäpalvelu säästää aikaasi ja vähentää matkustamista tuomalla asiantuntija-avun lähellesi.

TE-TOIMISTON PALVELUT

  • avustaminen Te-toimiston sähköisiin palveluihin ja niiden käyttöön
  • asiakaspääte

Lisätietoa Te-toimiston palveluista www.mol.fi